کتاب صوتی و نوشتاری برقله‌های ناامیدی | امیل چیوران | مترجم فرناز ارشی

کتاب برقله‌های ناامیدی | امیل چیوران | مترجم: فرناز ارشی | کتاب صوتی و پی دی اف

کتاب : #بربلندیهای ناامیدی یا #برقله‌ های_ناامیدی

نویسنده : #امیل_چیوران

مترجم: #فرناز_ارشی

ناشر: نشر آوای بوف

سال چاپ : ۱۳۹۹

تعداد صفحات: 137 صفحه

‏شماره کتابشناسی ملی نشر اینترنتی:
شابک: 4-42-93926-87-978
ISBN: 978-87-93926-42-4

✂️ #نایاب #بدون سانسور ⛔️

چــندی پیش کتابی به دستمان رسید تحت عنوان «بر بلندی های ناامیدی» از امیل چیوران. با توجه به شناختی که از نویسنده داشتیم در صدد برآمدیم تا این کتاب را در مجموعه خود منتشر کنیم و حتی مجموعه های صوتی نیز از این کتاب تهیه دیدیم. اما بعد از مدتی با مطالعه متن فارسی کتاب متوجه شدیم که قسمت های مهمی از آن که مربوط به موضوعات سیاسی و مذهبی و نظرات نویسنده در حول این مسائل بود، در ترجمه کتاب حذف شده است. همچنین با مقایسه کتاب با نسخه انگلیسی و فرانسوی آن متوجه شدیم که در بسیاری موارد ترجمه های تحت اللفظی از متن انجام گرفته که به هیچ عنوان متناسب با معنی و مطلب عنوان شده در متن اصلی نیست. به همین دلیل در مجموعه بعد از عنوان کردن موضوع به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اهمیت کتاب دست به ترجمه مجدد و کامل آن بپردازیم که در نهایت ترجمه کامل و شیوا از متن اصلی و به کوشش تیم آوای بوف انجام گرفت که تقدیم علاقمندان می گردد. لازم می دانیم از تمامی عوامل و دست اندرکاران تهیه کتاب چه در بخش ویراستاری و چه در بخش تبدیل و اجرای صوتی کمال تشکر و امتنان را داشته باشیم.
کتاب «بر قله‌های ناامیدی» نام اثری از امیل چیوران ، فیلسوف و جستارنویس رومانیایی است. او در رشته فلسفه از دانشگاه بخارست، فارغ‌التحصیل شد. در دوران دانشگاه با اوژن یونسکو و میرچا الیاده آشنا شد و این دوستی تا پایان عمر ادامه داشت. در جوانی به فاشیسم گروید و در پیروی از نائو یونسکو، اگزیستانسیالیسم را با اشکال گوناگون فاشیسم درآمیخت. چوران به آلمانی تسلط داشت و مطالعات اولیه‌اش حول نظریات کانت، شوپنهاور و به‌ویژه نیچه بود.

در دانشگاه، همزمان از آثار گئورک زیمل، لودویگ کلاگز و مارتین هایدگر تأثیر گرفت. در میان نویسندگان روس نیز به آثار چخوف و داستایوفسکی علاقه داشت. چوران که به جریان فلسفی معمول بی‌علاقه بود، در آثارش مکاشفۀ فردی و شاعرانگی شورانگیز را جایگزین نظریه‌پردازی انتزاعی کرد و بخش چشم‌گیری از شهرتش را، پس از چاپ آثارش به فرانسوی، به‌دست آورد. آثار او معمولاً بازتابی است از فضای عذاب، وضعیتی که خود چوران از سر گذرانده و با تغزل و ابراز احساساتی شدید و گاه بی‌رحم همراه شده. چوران، که دل‌مشغول مسئلۀ رنج و مرگ است، در بر قله‌های ناامیدی به تفصیل به خودکشی، همچون ایده‌ای برای ادامۀ زندگی، پرداخته است. اولین صورت‌بندی درونمایۀ الیناسیون را، که از بارزترین مباحث اگزیستانسیالیسم است، پیش از سارتر و کامو، می‌توان در همین اثر چوران جوان یافت.

بخشی از کتاب:

آیا کسی که به این درجه از محدودیتهای زندگی رسیده است، که بتواند استدلالها، علتها، معلولها، ‌ملاحظاتِ اخلاقی و موارد دیگر را با هم داشته باشد؟ البته که نه ، واضح است که چنین چیزی امکان ندارد. برای چنین شخصی فقط اهداف بی انگیزه برای زندگی اهمیت دارد. در اوج ناامیدی، اشتیاق به پوچی تنها چیزی است که هنوز می تواند یک پرتوی اهریمنی را به درون این هرج و مرج بیفکنَد. وقتی همه دلایل متداول اخلاقی، زیبایی شناسی، مذهبی، اجتماعی و غیره، زندگی را هدایت نکنند، چگونه می توان زندگی را بدون تسلیم شدن در برابر پوچی حفظ کرد؟ تنها با ارتباط با پوچی، با عشق به بیهودگی مطلق، دوست داشتن چیزی که فاقد ماهیت ماده باشد تا بتواند توهم زندگی را شبیه سازی کند. شاید بتوان زندگی را حفظ کرد.

لینک کتاب در یوتیوب:


دانلود کتاب بصورت یکجا در یک فایل زیپ شده

دانلود کتاب بصورت پی دی اف

لینک کتاب در تلگرام

دانلود فایل PDF:

دانلود فرمت صوتی:

لینک کتاب در گوگل پلی:

لینک کتاب در گوگل بوک:

لینک کتاب در تلگرام:

خرید نسخه کاغذی کتاب

کتاب برقله‌های ناامیدی | امیل چیوران | مترجم فرناز ارشی

برقله‌های_ناامیدی نویسنده : امیل چیوران مترجم: فرناز ارشی ناشر: نشر آوای بوف سال چاپ : ۱۳۹۹ تعداد صفحات: 137 صفحه شابک: 4-42-93926-87-978 *لطفا پس از پرداخت برای هماهنگی ارسال کتاب به ایمیل avaye.buf@gmail.com پیام بفرستید.

‎€۳۱٫۹۹

آدرس سایت، لیست کتابها و صفحات زیر مجموعه :
👇
linktr.ee/avayebuf

.

One comment

  1. نبرد الیگارش ها عالی بود. بقیه کتابهایی هم که مثل تاریخ طبری یا رمان های مختلف و… هم از نظر ترجمه و هم خوانش ، بسیار قوی انجام میشود. امیدوارم پایدار و برای بالا بردن سطح سواد عمومی جامعه هم لطفا فکری بکنید. چون به قول سوزان سونتاک ما مشتی کتبحوان ولی بیسواد داریم. ( البته نه فقط ایران که کل دنیا رو شامل میشه و به قول نیچه؛ کشورها بد، و دنیا بدتر از آنها اداره میشود!

    Like

Leave a Reply