خدا: اولین نظریه همه‌چیز| نویسنده: بلوجک| گویش: محمد اقبالیان |امور فنی و انتشار: قاسم قره داغی | انتشارات: نشر آوای بوف

خدا: اولین نظریه همه‌چیز| نویسنده: بلوجک| امور فنی و انتشار: قاسم قره داغی | انتشارات: نشر آوای بوف

📕 نام کتاب : #خدا : اولین نظریه همه‌ چیز

✍️ نویسنده: #بلوجک

گویش: محمد اقبالیان

انتشارات : #آوای_بوف

امور فنی و انتشار: قاسم قره داغی

سال انتشار نخستین : 1401 – 2022

تعدادصفحات : 184 صفحه

شابک: ISBN: 9788794295277

قیمت: رایگان

قطع: PDF + EPUB

کتاب_بوف 61

کتاب_ممنوعه #علمی #نقد

معرفی کتاب

خدا: اولین نظریه همه‌چیز| نویسنده: بلوجک| امور فنی و انتشار: قاسم قره داغی | انتشارات: نشر آوای بوف

معرفی کتاب:
مفهوم خدا همان مفهوم بی‌نهایت در ریاضی، غیرممکن در مهندسی، محال عقلی در فلسفه، و غیرقابل تصور در هنر است با این‌حال، مردم معمولی عادت ندارند آن را با نام بی‌نهایت صدا بزنند و واژه خدا را ترجیح می‌دهند. علت این است که مفهوم خدا به یک‌باره از هیچ ظاهر نشده است به شکلی تدریجی جا افتاده است. واقعیت این است که خدا چیزی نیست به جز خود ما انسان‌ها. خدا همان من و خویشتن است که در گذر زمان، از وجودی میرا و فانی به وجودی نامیرا و آسمانی تبدیل شده است. تلخی نبودن و غیرقابل پذیرش بودن مفهوم نیستی که رسیدن به آن ناشی از افزایش درک و هوش انسان خردمند نسبت به نیاکان بدوی‌تر خودش بوده، او را به جایی رساند که به جای پذیرش واقعیت به خیال‌بافی و ذهنیت‌گرایی روی بیاورد. مسیری که با تعمیم بودن به دوران پس از مرگ و نامیرا خواندن «من» آغاز و در نهایت کار به جایی رسید که این من نامیرا و فانی به خدایی واحد و مطلق تبدیل شد. خدایی که هیچ‌کس و هیچ‌چیزی قادر به مقابله با او نیست. مفهومی که در طول ۱۰۰ هزار سال تحول و پیچیده‌ شدن چنان از ما دور شده که ما دیگر خود را حتی ذره‌ای شبیه به آن نمی‌دانیم. با این‌حال، کافی است کمی به وجود چنین مفهومی فکر کنیم تا ردپای افکار انسانی خودمان را در ساختمان آن ببینیم. آثاری که با کمی دقت به خوبی آشکار و هویدا می‌شوند. مفهوم خدا هم همانند تمامی مفاهیمی که ما تاکنون ساخته‌ایم ناقص است و هرچه ما بیش‌تر سعی کرده‌ایم که آن را تقویت کنیم، بیش‌تر در منجلاب تناقضات ذاتی آن فرو رفته‌ایم. به شکلی که امروز و در قرن بیست و یکم، حتی دیگر نمی‌توانیم مفهومی که خودمان ساخته‌ایم را به درستی تعریف کنیم. حتی دینی به مانند اسلام به عنوان یکی از جدیدترین یکتاپرستی‌های کلاسیک برای فرار از این مشکل، به این ترفند روی آورده که به جای تعریف خدا صرفا آن را توصیف کند که حتی در آن هم موفق نبوده است.
شاید بزرگ‌ترین طنز داستان خدا این باشد که ما پس از ساختن این مفهوم و دادن شاخ و برگ‌های لازم، این مفهوم را به عنوان علت العلل همه‌چیز در نظر گرفتیم و به این صورت اولین نظریه همه‌چیز را ساختیم. نظریه‌ای که برای هزاران سال می‌توانست پاسخ هر سوالی باشد. مفهومی که اساس و معنایش برابر با «نمی‌دانم» است اما ما آن را پاسخی برای نادانسته‌هایمان در نظر گرفتیم و میلیاردها نفر هنوز هم چنین فکر می‌کنند.

لینک کتاب در یوتیوب

دانلود فرمت صوتی :

دانلود فایل PDF:

لینک کتاب در گوگل پلی:

لینک کتاب در گوگل بوک:

لینک کتاب در تلگرام:


برترین آثار سایت:

——-

کمک به فعالیت های گسترده تر

1 حمایت از فعالیت های نشر آوای بوف

2 از طریق خرید کتاب ها

لیست کتاب های قسمت فروش به مرور اضافه خواهند شد

لطفا با خرید کتاب های انتشارات آوای بوف از ما برای تولید و پخش کتاب های رایگان بیشتر حمایت کنید :

کتابهای  آوای بوف در گوگل پلی

کمک به فعالیت های گسترده تر از طریق خرید کتاب ها

لیست کتاب های قسمت فروش به مرور اضافه خواهند شد

لطفا با خرید کتاب های انتشارات آوای بوف از ما برای تولید و پخش کتاب های رایگان بیشتر حمایت کنید :

ــــــــــــــ

خرید مجموعه کتاب های ما از گوگل پلی  برای کمک به گسترش فعالیت ها

آدرس سایت، لیست کتابها و صفحات زیر مجموعه :
👇
linktr.ee/avayebuf

لینک کوتاه مطلب

wp.me/p7C3ra-3Nr

Leave a Reply